Pages

16 Feb 2018

Punca jeragat dan Cara Mengatasinya

Rata-rata kebanyakan manusia yang semakin meningkat umur akan mengalami masalah jeragat yang 'luas' di bahagian wajah muka. Jeragat atau pigmentasi ialah satu masalah kulit di mana terjadinya tompok-tompok berwarna gelap (melanin) dan menyebabkan warna kulit tidak sekata. Jeragat boleh berlaku pada mana-mana bahagian kulit muka bergantung pada puncanya. Penggunakan makeup yang tebal mungkin agak sukar untuk menutup kesan jeragat ini. Jeragat mungkin bukan sesuatu yang merbahaya tetapi ianya boleh menjadi tanda kepada sesuatu penyakit.
Punca Terjadinya Jeragat
  • Selalu terdedah kepada sinaran ultraviolet dari cahaya matahari tanapa memakai sebarang pelindung yang boleh menghalang cahaya matahari daripada terkena teris pada kulit.
  • Umur yang semakin meningkat. Anda telah mengalami fasa penuaan atau menapaus.
  • Hormon badan yang tidak stabil akibat pengambilan ubat-ubatan atau penggunaan alat perancang kehamilan.
  • Kolagen yang semakin berkurang dalam badan.
  • Pemakain alat solet yang tidak berkualiti dan bermutu rendah yang boleh menghakis lapisan kulit.
  • Anda mempunyai kesan parut jerawat yang tidak hilang dan akhirnya berubah menjadi jeragat.
Jenis-Jenis Jeragat

1- SUNSOPTS- Ia dipercayai berpunca daripada sinaran UV (cahaya matahari) yang tinggi. Berpotensi tinggi untuk berlaku pada kawasan yang kerap terdedah seperti muka dan tangan. 

2- PIGMENTATION- Ia terjadi disebabkan oleh toksik dalaman. Pigmentasi boleh dielakkan dengan mengamalkan pemakanan yang sihat. Lebihkan makan sayur-sayuran dan buah-bahan kerana mempunyai sumber antioksida yang mampu menjaga sel dari terhasilnya jeragat. Namun adakah apa yang kita makan itu memenuhi keperluan nutrisi tubuh badan kita? Oleh yang demikian, kita disarankan untuk mengambil vitamin tinggi natioksidan seperti vitamin A, C dan E. Ia bukan sahaja dapat membantu mencukupkan nutrisi tubuh badan malah bebas pigmentasi dan jeragat.

Cara Mengatasi Jeragat
Setelah kita mengetahui punca sebenar terjadinya jeragat, petua terbaik untuk mengatasi masalah jeragat atau pigmntas ini haruslah bermula dari dalam dan disokong dari luar. Antara supplemen/makanan tambahan yang boleh membantu mengatasi masalah jeragat ialah:
Vivix
Sejenis minuman berbentuk cecair yang tinggi antioksidan yang mampu menghilangkan jeragat dan melambatkan penuaan. Vivix bertindak membaiki kerosakan sel kulit yang berlaku dan menghalang radikal-radikal bebas yang boleh menyebabkan pelbagai masalah kesihatan.
GLA Complex
Mengandungi minyak borage yang membantu menstabilkan hormon dalam badan yang menjadi punca jeragat. Apabila hormon stabil, daya tahan kulit menjadi kuat untuk melawan tompok-tompok jeragat.
Sustaine Release Vitamin C
Penyerapan vitamin akan lebih optimum jika diambil besama Vitamin C. Vitamin C shaklee turut mengandungi kolagen yang diperlukan badan dan mampu untuk mencerahkan jeragat di sekitar wajah.
Untuk penjagaan muka dari luar, saya mensarankan agar menggunakan produk/skincare yang bebas bahan kimia, semula jadi dan paling penting dijamin selamat untuk digunakan. Contoh produk yang saya sarankan adalah Youth Skincare yang telah mengambil masa 8 tahun untuk kajian dan telah terbukiti keberkesanannya untuk menjadikan kulit muka seseoarang itu 10 tahun lebih muda. Sangat menakjubkan!

Percayalah, supplemen dan produk penjagaan muka yang baik amat membantu mengatasi masalah jeragat dari dalam dan juga luar, malah menyihatkan kulit anda. Jika anda ingin mencuba produk yang saya syorkan seperti di atas jangan segan silu untuk hubungi saya sekarang. Konsultasi terbaik dan cara pengambilan vitamin yang bersesuaian akan saya kongsikan dengan anda yang mendapatkan produk Shaklee daripada saya http://ctlailashaklee.wasap.my/.

SHAKLEE INDEPENDENT DISTRIBUTOR
ID NO: 1242907
CALL | SMS | WHATSAPP: 013-6923289
FB: CT LAILA
FB PAGE: PENGEDAR SHAKLEE RAWANG
IG: ct.laila_shakleerawang

COD | RAWANG | SHAH ALAM | TG MALIM
PENGEPOSAN KE SELURUH MALAYSIA, SINGAPORE, BRUNEI, INDONESIA DAN SEBAGAINYA

No comments:

Post a Comment

Pengedar Shaklee Rawang © . Designed by MaisarahSidi.com