Pages

3 Feb 2018

Cara Menghilangkan Jeragat Dengan Cepat

Apa itu jeragat?
Jeragat ialah tompok-tompok kecil (melanin) yang memenuhi bahagian muka seperti dahi, pipi, hidung dan kawasan sekitar mulut. Tompok jeragat ini biasanya akan menyebabkan tona kulit tidak sekata kerana berwarna lebih gelap daripada warna kulit asal kita. Bagi mereka yang berkulit cerah, kebiasaannya tompok jeragat yang dimiliki akan berwarna coklat manakala mereka yang berkulit gelap akan mempunyai tompok berwarna hitam. 

Saiz jeragat bagi setiap orang adalah berbeza kadangkala kecil dan tidak mustahil akan berubah menjadi besar. Jeragat yang pada mulanya kecil kemudiannya akan bercantum antara satu sama lain dan membesar lalu memenuhi setiap ruang di wajah anda. Ini akan menyebbakan wajah anda kelihatan tidak menarik, gelap dan kusam. Adakah jeragat boleh hilang? Dan jika boleh bagaimanakah cara untuk menghilangkan jeragat dengan cepat dan berkesan?


Punca Terjadinya Jeragat?
  • Selalu terdedah kepada sinaran ultraviolet dari cahaya matahari tanapa memakai sebarang pelindung yang boleh menghalang cahaya matahari daripada terkena teris pada kulit.
  • Umur yang semakin meningkat. Anda telah mengalami fasa penuaan atau menapaus.
  • Hormon badan yang tidak stabil akibat pengambilan ubat-ubatan atau penggunaan alat perancang kehamilan.
  • Kolagen yang semakin berkurang dalam badan.
  • Pemakain alat solet yang tidak berkualiti dan bermutu rendah yang boleh menghakis lapisan kulit.
  • Anda mempunyai kesan parut jerawat yang tidak hilang dan akhirnya berubah menjadi jeragat.

Cara Menghilangkan Jeragat Dengan Cepat dan Berkesan

Vivix
Sejenis minuman berbentuk cecair yang tinggi antioksidan yang mampu menghilangkan jeragat dan melambatkan penuaan. Vivix bertindak membaiki kerosakan sel kulit yang berlaku dan menghalang radikal-radikal bebas yang boleh menyebabkan pelbagai masalah kesihatan.
 

GLA Complex
Mengandungi minyak borage yang membantu menstabilkan hormon dalam badan yang menjadi punca jeragat. Apabila hormon stabil, daya tahan kulit menjadi kuat untuk melawan tompok-tompok jeragat.

Sustaine Release Vitamin C
Penyerapan vitamin akan lebih optimum jika diambil besama Vitamin C. Vitamin C shaklee turut mengandungi kolagen yang diperlukan badan dan mampu untuk mencerahkan jeragat di sekitar wajah.

Seseorang akan berasa rendah diri dan kurang berkeyakinan jika wajah mereka dipenuhi dengan sesuatu yang menjelekkan seperti jerawat mahupon jeragat. Bagi anda yang mempunyai masalah jeragat silalah bertindak segera sebelum jeragat anda menjadi semakin tebal dan sukar untuk dihilangkan. Perlu diingatkan, jeragat boleh menyebabkan kanser kulit jika dibiarkan dan tidak dirawat. 

Paling penting, gunakan lah produk yang dijamin selamat, semula jadi dan berkesan untuk wajah anda. Jika anda ingin mencuba produk yang saya syorkan seperti di atas jangan segan silu untuk hubungi saya sekarang. Konsultasi terbaik dan cara pengambilan vitamin yang bersesuaian akan saya kongsikan dengan anda yang mendapatkan produk Shaklee daripada saya.

SHAKLEE INDEPENDENT DISTRIBUTOR
ID NO: 1242907
CALL | SMS | WHATSAPP: 013-6923289
FB: CT LAILA

FB PAGE: PENGEDAR SHAKLEE RAWANG
IG: ct.laila_shakleerawang

COD | RAWANG | SHAH ALAM | TG MALIM
PENGEPOSAN KE SELURUH MALAYSIA, SINGAPORE, BRUNEI, INDONESIA DAN SEBAGAINYA

No comments:

Post a Comment

Pengedar Shaklee Rawang © . Designed by MaisarahSidi.com