Pages

30 Aug 2017

ALFAFA JAMU MODEN TERKINI

Pemakanan jamu lazimnya menjadi amalan wanita sejak dulu lagi untuk penjagaan luaran dan dalaman. Jamu biasanya dikaitkan dengan wanita berpantang untuk mengembalikan bentuk badan dan kesihatan dalaman selepas proses melahirkan bayi. Jamu boleh dikategorikan sebagai jamu moden dan jamu tradisional. Terkini, jamu moden lebih menjadi pilihan wanita kerana lebih praktikal, mudah didapati dan harganya yang berpatutan. Antara jamu moden yang menjadi pilihan ramai ialah Alfafa Complex, formula signature Shaklee.

Alfafa dikenali sebagai Raja Segala Tumbuhan kerana khasiatnya yang kaya dengan nutrisi dan zat galian. Ia mengambil masa sekurang-kurangnya 2 tahun untuk membesar dan akarnya boleh mencapai sehingga 20 kaki ke dalam tanah untuk menyerap pelbagai nutrisi. Keistimewaan daun Alfafa dari Shaklee hanya dituai apabila ianya telah mencapai tahap kematangan mutlak iaitu apabila telah matang dan kaya dengan klorofil.



Manfaat Alfafa Complex
  1. Kaya dengan pelbagai nutrisi dan zat galian - kaya dengan protein, asid amino, klorofil, serat, 15 zat galian, 10 vitamin, 8 enzim dan fitokimia.
  2. Mencuci hati, darah dan usus - merupakan agen detoksifikasi. Ia adalah makanan yang sangat beralkali yang boleh mengembalikan kenormaalan badan yang berasid, menghilangkan toksin dari badan, membersihkan hati, kolon, darah dan mencantikkan kulit dan otot.
  3.  Melawan alahan - memperbaiki keadaan kulit dan hidung sensitif, kurap, bau badan dan ulat air (Athletes's foot) dengan berkesan.
  4. Baik untuk perubahan patology dalam usus da perut - memperbaiki masalah saluran penghadaman seperti kembung, hyperacidity, ulser gastrik, hepatitis dan sembelit.
  5. Menyingkirkan lemak dan kolestrol -kajian klinikal membuktikan bahawa penggunaan Alfafa untuk jangka masa panjang dapat menghapuskan lemak, mengurangkan kolestrol, mencegah penyakit jantung, strok dan darah tinggi. Alfafa mengandungi saponin, seperti span yang bertindak sebagai serat yang menyerap kolestrol.
  6. Melegakan keletihan - melegakan keletihan dan sebagi rawatan kepada kebanyakan penyakit.
  7. Mencegah dan memperbaiki Arthritis - Memperbaiki sakit akibat Arthritis.
  8. Mmebantu memelihara dan penjagaan kesihatan dalaman wanita - Alfafa membantu menyeimbangkan hormon dan memperbaiki sistem reproduktif wanita. Secara tak langsung ianya baik untuk kesihatan rahim dan kesuburan. Dalam waktu yang sama membantu mengurangkan masalah keputihan dan vagina berbau. Alfafa juga boleh meningkatkan libido wanita kerana sifatnya estrogenic.
  9. Menggalakkan penghasilan susu ibu - Sejak sekian lama Alfafa diamalkan untuk menggalakan penghasilan susu ibu / milkbooster kerana sifatnya yang galactogouge.
  10. Manfaat lain Alfafa Complex Shaklee adalah seperti di bawah:



Jelas terbukti Alfafa Complex mempunyai seribu satu kebaikan dan manfaat, bukan sahaja untuk para wanita bahkan lelaki juga. Selain digunakan dalam set penyusuan /milkbooster, Alfafa Complex juga digunakan dalam banyak lagi pilihan combo hot Shaklee. Untuk tempahan dan order boleh hubungi Laila, SID Aktif Pilihan Anda.


SHAKLEE INDEPENDENT DISTRIBUTOR
ID NO: 1242907
CALL | SMS | WHATSAPP: 013-6923289
FB: CT LAILA
FB PAGE: PENGEDAR SHAKLEE RAWANG
IG: ct.laila_shakleerawang

No comments:

Post a Comment

Pengedar Shaklee Rawang © . Designed by MaisarahSidi.com